Zapraszam Cię na niedzielne zajęcia poświęcone powięzi. Będziemy pracować zarówno w formie dynamicznej YANG jak i spokojnej YIN. Poranek rozpoczniemy od rozgrzewającej, otwierającej wszystkie stawy i rozluźniającej powięź jogi spiralnej. Następnie rozmasujemy napięcia w ciele za pomocą piłeczek tenisowych. W drugiej części dnia zrelaksujemy się z jogą yin. Dokładny opis praktyk znajdziesz na końcu posta.
Zajęcia są dla każdego, również dla osób początkujących.

Oto plan dnia (22 września):
I część
10:00 – 11:30 Joga spiralna
11:30 – 13:00 Automasaż powięziowy
13:00 – 15:00 przerwa obiadowa
II część
15:00 – 18:00 Joga yin

Inwestycja:
200 zł za całość. Można uczestniczyć w 1 części (inwestycja 120 zł).
Zaliczka: 50 zł (w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w warsztacie po wpłacie zaliczki znajdź kogoś na swoje miejsce).

Zgłoszenia/prowadząca:
Kasia Smardzewska
YIN YANG Joga i Relaksacja
yinyangjoga@gmail.com
tel. 504 000 069

Min. liczba uczestników – 6, max. 12.
W przypadku niezebrania się odpowiedniej liczby uczestników organizator zastrzega sobie prawo odwołania zajęć.

Miejsce:
ul. Bracka 22 lok.12 II piętro (klatka za bramą po lewej)
domofon 12 kluczyk 1212

Co zabrać:
Joga spiralna jest rozgrzewająca, więc przyda się lekkie ubranie. Podczas automasażu i jogi yin lepiej mieć ciepłą bluzę, legginsy i skarpety.
Zabierz ze sobą matę do jogi i 2 piłeczki tenisowe. Jeśli nie masz piłeczek – można skorzystać z moich. Na miejscu są też maty, wałki, koce, klocki, itp.

Inne przydatne:
Przyjdź 15 minut przed zajęciami z pustym żołądkiem (ok. 2 godziny po śniadaniu ;-))
Podczas przerwy możemy iść grupą na obiad. W okolicy jest bogata oferta gastronomiczna.
Przy zgłoszeniu poinformuj mnie o swoich dolegliwościach.

Opis zajęć:
* Joga spiralna:
Joga spiralna (Dynamic Spiral) łączy tradycyjną hatha jogę z ruchem spiralnym inspirowanym gyrokinesis i qigong, a także ruchem spontanicznym. Praktyka obejmuje ćwiczenia otwierające stawy, rozgrzewające dynamiczne ruchy spiralne oraz tradycyjne asany połączone z elementem spirali. Joga spiralna to harmonia ruchu i oddechu, gracja i miękkość. To otwarcie ciała, umysłu i serca 🙂 Doskonała dawka energii na dobry początek dnia!
Ćwiczymy na boso w wygodnym, niekrępującym ruchu stroju.
Ten rodzaj jogi jest dla każdego niezależnie od stopnia zaawansowania. Przeciwwskazania:
– urazy kręgosłupa i kolan
– dyskopatia.

* Joga yin:
Yin jest łagodną, relaksacyjną i jednocześnie intensywnie rozciągającą i otwierającą praktyką jogi. Łączy filozofię tao i medycynę chińską z klasyczną hatha jogą, medytacją i uważnością. Praca w yin jodze jest pasywna i polega na całkowitym odpuszczeniu napięcia mięśniowego w dłuższym trwaniu w pozycji (2-5 minut lub dłużej), w której siła grawitacji działa na ciężar ciała. Yin joga wykorzystuje asany, które są znane z klasycznej hatha jogi, jednakże często są wykonywane inaczej i mają inny cel. Nie ćwiczymy dynamicznie, lecz poddajemy się przyjętemu kształtowi pozycji, akceptujemy zakres naszych możliwości i trwamy w pozycji. W przeciwieństwie do dynamicznych form jogi nie angażujemy do pracy siły mięśni, ale rozciągamy i rozluźniamy powięź, ścięgna oraz wiązadła, a także pobudzamy krążenie krwi i nawilżenie stawów. Yin joga poprawia mobilność i zakres ruchu w stawach, ułatwia utrzymanie stabilności i zabezpiecza stawy przed kontuzjami.
Praktyka yin – w ciszy i bezruchu – uczy cierpliwości, pokory, łagodności, obserwacji i uważności na siebie tu i teraz. Uwalnia od oczekiwań i zewnętrznej presji, a także uwalnia z ciała to, co pod wpływem nadmiernego wysiłku, stresu lub silnych emocji spięło się i zesztywniało.
Praktyka jest dla każdego niezależnie od poziomu zaawansowania. Doskonale uzupełnia dynamiczne formy jogi oraz pomaga rozluźnić spięte ciało.
Z uwagi na dłuższy czas trwania w asanach zabierz ze sobą ciepłe skarpety i bluzę z długim rękawem.
Przeciwwskazania:
– urazy kręgosłupa
– dyskopatia

Zapraszam serdecznie!
Kasia